NKÜ Kariyer Günü
29-05-2014



Üniversitemiz Ziraat Konferans Salonu’nda NKÜ Kariyer Merkezi ile Çalışma ve İş Kurumu Tekirdağ İl Müdürlüğü işbirliği çerçevesinde NKÜ Kariyer Günü düzenlendi.

Öğrencilerin mezun olduktan sonraki dönemde, iş hayatına atılmalarında yol gösterici olmayı hedefleyen Kariyer Merkezi, iş hayatında başarılı olmanın şartları, meslek ve kurum tercihlerinde nasıl bir yol izlemeleri gerektiğinin anlatıldığı kariyer gününe katılım yoğun oldu.

Üniversitemiz Rektör Yrd. Prof. Dr. M. İhsan Soysal, “Üniversitemiz bünyesinde öğrencilerimize yol gösterecek,  onlara destek olabilecek, iş ve meslek tercihleri ile ilgili her türlü soruyu, bilgiyi paylaşabilecekleri,  İŞKUR merkezinin danışmanları görev yapmaktadır. Danışman arkadaşlarımız size her türlü konuda yardımcı olmak için çalışmaktadırlar” dedi.

İŞKUR ( Çalışma ve İş Kurumu) İl Müdürü Şerafettin Küçük, İŞKUR’un görev ve sorumluluklarından bahsederek, gerçekleştirdikleri programlardan öğrencilerin yaralanabileceğini belirtti.

Girişimcilik konusuna değinen Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Ahmet Kubaş, “Girişimci ruha sahip her birey mal ve hizmet üretebilmek için bütün üretim öğelerini en iyi koşullarda bir araya getirir. Kar amacı güderek riski üzerine alır. Girişimcilik genellikle zor ve karmaşık bir iştir. Girişimci ekonomiyi canlandırmada önemli bir role sahiptir. Yeni iş olanakları yaratması, ürün, hizmet ve süreçlerde yenilikler getirmesi, mevcut işletmeler tarafından karşılanmayan tüketici isteklerini karşılaması girişimciye önem kazandırır. Yenilikçi ve yaratıcı olmak, esneklik, risk alabilmek, önceden görebilmek gibi girişimcilik özellikleri iş yaşamında başarı etkenleridir.” dedi.

İŞKUR İş ve Meslek Danışmanları Selvi Polat ve Duygu Koç,  iş arama becerilerinin geliştirilmesi ile CV hazırlama tekniklerinden bahsederek öğrencilere bu konularda bilgi verdiler.

Etkili iletişim tekniklerinin neler olduğu, etkili iletişimi gerçekleştirmek için nasıl bir yol izlenilmesi gerektiğini örneklerle anlatan Üniversitemiz İİBF İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç.Dr. Korhan Arun, “Etkili Mesaj Gönderme; Sen dili yerine ben dili kullanmaktır. Mesaj tam ve belirgin yapılmalıdır. Mesajın etkili olabilmesi için birden fazla tekrarlayın, birden fazla iletişim kanalı kullanın. Mutlaka geribildirim isteyin. Ayrıca mesajı alıcının bakış açısına göre uygun yapmak, başkaların davranışlarını yargılamadan tanımlamak gerekir. Etkin dinlemede ise konuşmacıya onu dinlemek istediğimizi göstermeli, dikkat dağıtan engelleri kaldırmalı, onunla empati kurmalı, tartışma ve eleştiride bulunulmamalı ve açıklayıcı sorular sorulmalıdır” dedi.

İş Dünyası Nasıl Elemanlar Arıyor? Paneline konuşmacı olarak Üniversitemiz Saray Meslek Yüksekokulu Müdürü Doç.Dr. S. Ahmet Menteş, İİBF Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Ayhan Görmüş ve Yrd.Doç.Dr. Çiğdem Vatansever, Personel Yöneticileri Trakya Başkanı Özver Çetin ile BSH İnsan Kaynakları Müdürü Faruk Kapu katıldılar.

İşverenin nasıl bir personel istediği konusuna değinen Yrd. Doç.Dr. Çiğdem Vatansever, “Yapılan birçok araştırmaya göre işverenler motivasyonu yüksek, enerjisi yüksek, ekip çalışmasına yatkın, iletişimi kuvvetli, dinamik, çalışmayı isteyen adaylar istiyorlar. Bütün kurumsal şirketlerin belirlediği değerler aslında çalışanlarının sahip olduğu ve buralarda çalışmak isteyenlerin de bir bakıma bu özelliklere sahip olmaları gerektiğini vurgulamaktadırlar. Ayrıca adanmışlık ruhuna yani çalışmaya tutkun olan, işi yaparken o işe bir şeyler katarak, zevk alarak çalışan personeli istiyorlar” dedi.

İş dünyası hakkında bilgi veren Özver Çetin ise, “ Geçmiş 5- 10 yıl ve gelecek 5- 10 yıla baktığımızda işletmeler fark yaratabilmek için birçok yola başvuruyor. Çalışanların almış olduğu eğitime, deneyime, yetkinliklerine ve sosyal anlamdaki becerilerine önem veriyorlar. Başvuruda bulunanlardan farklı olmanız gerekiyor, rakiplerinize fark yaratmalısınız. İşletmeler yetenekli çalışanlarını da elde tutma gayreti içindedirler. Geçmişte vazgeçilmez olan ama beklentilerin ve teknolojinin gelişmesiyle dijital ve sosyal yönü aktif, takım çalışmasına yatkın bireyler tercih edilmektedir.

Yrd.Doç.Dr. Ayhan Görmüş, “işletmeler teknolojik beceriler ve uyum bekliyorlar. Mevcut çalışanların %90 ‘ının daha fazla beceri ve yetkinlik özelliklerine sahip olmalarını bekliyorlar. Uzmanlık alanınıza girmeyen alanlarda da yetkinliğinizi arttırmanız gerekmektedir. Örneğin ikinci, üçüncü bir dil bilmek. İşletmeler tasarrufları arttırmak için daha çok verim alabilmek için çalışanlardan kişisel değerler, özveri istemektedirler. Doğruluk, dürüstlük, sadakat, Pozitif tutum sergileyen, sürekli öğrenme, profesyonellik, güvenilirlik beklemektedirler.

“Herhangi bir pozisyonda görev almak isteyen adayın gerçekten de o işi istemesi gerekir” diyerek sözlerine başlayan Faruk Kapu ise “İşverenler ne istediğini bilen kendinden emin çalışma arkadaşları arıyorlar. Örneğin iş görüşmesine gelen adaylara firma ile ilgili sorular yöneltirim, gerçekten çalışmak istiyorsa, firma ile ilgili araştırmaları yapmış olması gerekir. Zorlayıcı bir iş hayatına hazırlıklı ve istekli olun. Üniversite hayatınız boyunca kendinize yatırım yapın, yabancı dilinizi güçlendirin, dil iş hayatı için de sosyal hayat için de önemli” sözleriyle öğrencilere bilgi verdi.

Doç. Dr. S. Ahmet Menteş “ İş ilişkilerindeki pazarlıktan mutlu çıkabilmeniz için mesleğiniz diliniz, deneyiminiz olması gerekir. Mutlaka staj yapın, kötü bir staj bile sizin için deneyimdir. Nerde çalışmak isteyip istemediğinizin farkına varırsınız. Sizlere öğrettiğimiz teorik bilgileri uygulamaya dönüştürün, bu konuda çalışmalarınızı yürütün.  Şirketin varlığı ve ona bir şeyler katan olmak için yükümlülüklerinizi her zaman yerine getirin. ” dedi.

Program, konuşmacıların öğrencilerimizin sorularını cevaplamalarının ardından NKÜ Kariyer Merkezi Müdürü Doç.Dr. Murat Çetin’in katılımcılara Üniversitemiz plaketini hediye etmesi ile son buldu.

Namık Kemal Üniversitesi0
Namık Kemal Üniversitesi0
Namık Kemal Üniversitesi0
Namık Kemal Üniversitesi0
Namık Kemal Üniversitesi0
Namık Kemal Üniversitesi0
Namık Kemal Üniversitesi0
Namık Kemal Üniversitesi0
Namık Kemal Üniversitesi0
Namık Kemal Üniversitesi0
Namık Kemal Üniversitesi0
Namık Kemal Üniversitesi0
Namık Kemal Üniversitesi0
Namık Kemal Üniversitesi0




>