Üniversitemiz ile Tekirdağ Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü iş birliğinde yürütülen, Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) birimi tarafından "öncelikli alan" projesi olarak desteklenen ve 10 hafta boyunca uygulamalı olarak yapılan “Sanal Gerçeklik Destekli Masa Tenisi Eğitiminin Çocukların Sportif ve Psikososyal Becerileri Üzerine Etkisi” başlıklı projenin kapanış töreni gerçekleştirildi.
Spor Bilimleri Fakültesi’nde düzenlenen törene; Üniversitemiz Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Celalettin VATANDAŞ, Güzel Sanatlar, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Murat ÖZYAVUZ, Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Müdürü Doç. Dr. Arda GÖKSU, Şarköy Meslek Yüksekokulu Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Serkan AYDIN, Spor Bilimleri Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Sercan ÖNCEN ve öğretim elemanlarının yanı sıra Tekirdağ Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdür Yardımcısı Yunus Emre ÇEVİK, kurum müdürleri ve personelleri katıldı.
Törenin açılışında proje tanıtım filminin ardından Proje Yürütücüsü Prof. Dr. İlker ÖZMUTLU, sanal gerçeklik destekli spor uygulamalarının çocukların gelişiminde önemli katkılar sunduğunu vurgulayarak, bu projenin toplumsal katkı anlamında öncü bir rol oynadığını ve benzer projelerin sürdürülebilirliğinin önem taşıdığını belirtti. Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Celalettin VATANDAŞ, üniversite olarak sosyal sorumluluk projelerine büyük önem verdiklerini ve çocukların sportif ve psikososyal gelişimini destekleyen her girişimin arkasında olduklarını ifade etti. Spor Bilimleri Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Sercan ÖNCEN ise projeye ev sahipliği yapmaktan duydukları memnuniyeti dile getirirken, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdür Yardımcısı Yunus Emre ÇEVİK, devlet koruması altındaki çocukların hayatına dokunan bu anlamlı projede yer alan tüm akademisyenlere teşekkür ederek, projenin çocuklara her yönüyle değer kattığını ifade etti.
Konuşmaların ardından projeye katılan çocuklara, proje ekibine ve kurum temsilcilerine sertifikaları takdim edildi.
Bu anlamlı proje ile çocukların sanal gerçeklik teknolojisi aracılığıyla sporla buluşmaları sağlanarak hem fiziksel aktiviteye katılımları teşvik edilmiş hem de özgüven, sosyal iletişim ve grup çalışması gibi önemli psikososyal becerilerinin gelişmesine katkı sunulmuştur.
Toplumsal fayda odaklı bilimsel araştırmaların güçlü bir örneği olan bu proje, korunma altındaki çocukların yaşam kalitesini artırmaya yönelik yenilikçi ve sürdürülebilir yaklaşımların ne kadar etkili olabileceğini bir kez daha ortaya koymuştur.